Frank Holleman, mede-eigenaar van Fork Ranger. Foto's: Fork Ranger
Hoe bereik je het grote publiek met jouw plantaardige producten? Frank Holleman, mede-eigenaar van Fork Ranger, heeft een duidelijke visie: âSeizoensgebondenheid is een effectieve manier om de aandacht te vestigen op de voordelen van minder vlees en zuivel. Rekening houden met het seizoen is duurzaam en spreekt iedereen aan.â
Frank Holleman startte met Fork Ranger nadat hij ontdekte dat het voedingspatroon een grote rol speelt in het klimaatprobleem. âToen ik daar achter kwam, probeerde ik nog vaker vegetarisch te eten. De plantaardige recepten frustreerden mij echter enorm. Ze waren ingewikkeld. Bovendien werden allerlei voor mij onbekende ingrediënten gebruikt, zoals tofu. Dat moet makkelijker kunnen, dacht ik. Daarom ben ik zelf op onderzoek gegaan om recepten te vinden waarmee je de gemiddelde Nederlandse vleeseters kunt overtuigen om vaker voor plantaardig te kiezen.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp