Foto: CRM Partners
Door de groei van de wereldbevolking neemt de vraag naar voedsel de komende decennia flink toe. Dit stelt de agrarische sector voor enorme uitdagingen. Nederlandse boeren moeten hierin mee en passen hun manier van werken daarom steeds meer aan. Hun wensen veranderen hierdoor ook en dat heeft gevolgen voor de leveranciers in de sector, zo schetste CRM Partners onlangs in een trendrapport.
Om aan de toenemende vraag naar voedsel te voldoen zonder de ecologische voetafdruk verder te vergroten, zijn nieuwe manieren van produceren nodig. Het omarmen van innovatie en digitale transformatie zal hier een belangrijk onderdeel van zijn. Nederlandse boeren lopen voorop in het verzamelen en toepassen van kennis en informatie: ze innoveren en worden steeds meer zelfredzaam. Steeds meer boeren specialiseren zich en zetten in op zaken als smart farming en het gebruik van big data.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit partner artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij