Naast plant-based en kweekvlees was CO2-reductie een belangrijk gespreksonderwerp tijdens het vorige week gehouden World Meat Congress. Foto: World Meat Congress
Tijdens het World Meat Congress (WMC), dat vorige week in Maastricht werd georganiseerd, stonden kansen en uitdagingen centraal. Naast plant-based en kweekvlees was CO2-reductie een belangrijk gespreksonderwerp. COV-voorzitter Laurens Hoedemaker adviseert bedrijven om de CO2-footprint op de vleesproducten duidelijk te communiceren. âOp basis hiervan kunnen consumenten een bewuste keuze maken.â
Laurens Hoedemaker, voorzitter van de Centrale Organisatie (COV) voor de vleessector, kijkt tevreden terug op het World Meat Congress (WMC) dat vorige week in Maastricht werd gehouden. âHet was een heel mooie kans om te laten zien wat wij als Nederlandse sector doen. We weten dat er verschillende uitdagingen zijn. Daar hebben wij al geruime tijd mee te maken. Inmiddels hebben wij als branche al grote stappen gezet om deze aan te pakken. Daarin zijn we echt koploper. Dat maakt het voor de bezoekers van het congres extra interessant om te zien hoe wij dit in Nederland aanpakken. Wij hebben hiervoor echt handvatten kunnen geven.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst