Skip to content

Suzanne van der Pijll: ‘Nutri-Score leidt tot productontwikkeling’

Nutri-Score helpt om productverbeteringen zichtbaar te krijgen. Dat zegt Suzanne van der Pijll, Managing Partner van Schuttelaar & Partners.

Updated on:
Interview
Innovatie
Afbeelding premium

Suzanne van der Pijll, Managing Partner van Schuttelaar & Partners

De voorbereidingen voor de implementatie van Nutri-Score hebben volgens Suzanne van der Pijll, Managing Partner van Schuttelaar & Partners, al tot veel positieve resultaten geleid. “Nutri-Score helpt om productverbeteringen zichtbaar te krijgen”, benadrukt ze.

Het voedselkeuzelogo Nutri-Score wordt vanaf 1 januari 2024 officieel door de Nederlandse overheid ingevoerd. Dan start ook een uitgebreide voorlichtingscampagne voor consumenten. Het logo is al op veel producten te vinden, door pilots van bedrijven, maar ook doordat buitenlandse producenten het soms al op de verpakking hebben staan. “Nutri-Score, een instrument dat bedoeld is om consumenten te helpen betere keuzes te maken binnen een bepaalde productcategorie, zet bedrijven aan tot productverbetering”, benadrukt Suzanne van der Pijll. Ze hoopt dat dit ook tot gedragsverbetering bij consumenten leidt. In dit interview vertelt de Managing Partner van Schuttelaar & Partners waarom ze persoonlijk heel blij is met de invoering en waar de meeste kansen liggen voor bedrijven.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur