Skip to content

5 tips om plantaardig product te introduceren: ‘Ga voor vertrouwen en vernieuwen’

Hoe breng je met succes een nieuw plantaardig product op de markt? Ondernemer Mendelt Tillema van Zwamcijsje geeft 5 tips.

Updated on:
Business
Interview
Afbeelding premium

Mendelt Tillema, medeoprichter van Zwamcijsje. Foto: Koos Groenewold

Zwamcijsje BV bracht ruim een jaar geleden een plantaardig saucijzenbroodje gemaakt met een vulling op basis van oesterzwamvoetjes op de markt: het Zwamcijsje. Inmiddels is een tweede snack aan het assortiment toegevoegd: de plantaardige opvolger van het worstenbroodje, het Zwamcijsbroodje. Hoe breng je met succes een nieuw plantaardig product op de markt? Ondernemer Mendelt Tillema geeft vijf tips.

Zwamcijsje BV is volgens medeoprichter Mendelt Tillema ‘the new kid on the block’. Tillema bedacht het Zwamcijsje samen met Rick Houtepen tijdens de cursus Vleestechnologie en Alternatieve Eiwitten aan HAS green academy. “We kregen een vraag vanuit de markt of het mogelijk was om een saucijzenbroodje te maken dat minder vet is”, blikt Tillema terug. “Vanwege de goede voedingswaarde, dachten we aan oesterzwammen. Bovendien hebben paddenstoelen een mooie functie in ons voedingssysteem en is Nederland supergoed in het kweken hiervan.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur