Cecile Teunissen is duurzaamheidsmanager bij cateraar Appèl. Foto: Van Assendelft Fotografie
Het maatschappelijke bewustzijn rond duurzaamheid groeit. Daarnaast neemt de wetgeving snel toe. Hierdoor passen bedrijven hun businessmodel aan. "Alleen door de kern van je bedrijf te verduurzamen, kun je ervoor zorgen dat jouw product of dienst relevant blijft", zegt Cecile Theunissen, die zich als duurzaamheidsmanager bij cateraar Appèl onder meer inzet voor duurzame en gezonde voeding.
Appèl is volgens Cecile Theunissen altijd al met duurzaamheid bezig geweest âAlleen vrij ad-hoc. Er waren veel losse initiatieven.â Dat veranderde toen Theunissen in 2017 als duurzaamheidsmanager werd aangesteld. âHet is belangrijk dat een deskundige binnen de organisatie met duurzaamheid aan de slag gaat. Dat biedt toekomstperspectief. Dat het belang van duurzaamheid al vroeg werd onderkend, is een groot voordeel. Toen wij bijvoorbeeld ons pand gingen bouwen, hebben we dat zo duurzaam mogelijk gedaan. We zijn volledig van het gas af en hebben een heel hoog energielabel. Als je nu nog met dit soort maatregelen moet beginnen, dan kost het waarschijnlijk veel meer geld dan wanneer je verduurzaming van het begin af aan in je plannen hebt meegenomen. Dat geldt ook voor de nieuwe CSRD-wetgeving. Door alle inspanningen van de afgelopen jaren, zijn we hier al heel goed op voorbereid.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst