Skip to content

Boonzaak wil vergeten Nederlandse boon terugbrengen

Boonzaak won drie jaar geleden de Slow Food ‘Ark van de Smaak’ Challenge. De missie van het bedrijf is om de Nederlandse boon terug op het bord te brengen.

Updated on:
Business
Interview
Boonzaak premium

Foto: Boonzaak

Boonzaak won drie jaar geleden de Slow Food ‘Ark van de Smaak’ Challenge. De missie van het bedrijf is om de Nederlandse boon terug op het bord te brengen. Zo zijn ze begonnen met een tempeh, de zelfbenoemde ‘entrecote van het plantenrijk’. Medeoprichter Sebastiaan van Lunteren vertelt meer over het ontstaan van Boonzaak en de plannen voor de toekomst.

Hoe is Boonzaak gestart?

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Lauressa van Roekel

Freelance redacteur