Skip to content

Meer behoefte aan keurmerk V-label vanuit supermarkten

Het vega(n) keurmerk V-label groeit flink, ziet de Vegetariërsbond. Directeur Floris de Graad: "Een keurmerk als V-label zorgt voor vertrouwen bij de consument."

Updated on:
Interview
Retail
V-label op vegan product premium

Wereldwijd zijn 25.000 producten gecertificeerd onder het V-label, waarvan 5.000 tot 7.000 in Nederland. - Foto: ANP

Het vegetarische keurmerk V-label groeit flink. De uitgever van het label, De Vegetariërsbond, ziet al een aantal jaren een stijgende lijn in de vraag vanuit consumenten naar duidelijkheid én voedingsproducenten die daar gehoor aan geven. Directeur Floris de Graad: “Een keurmerk als V-label zorgt voor vertrouwen bij de consument.”

Het V-label bestaat sinds 2000 in de huidige vorm, daarvoor was er een ander keurmerk. Er zijn twee varianten: een voor vegetarische en een voor vegan producten. Dat gaat breder dan voeding, maar ongeveer 95% van de gecertificeerde producten zijn etenswaar. De Graad: “Voeding is een belangrijke en grote categorie waarin de vraag naar vegetarisch of plantaardig steeds groter wordt. V-label ondersteunt daarin.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur