Arnout Fischer is universitair hoofddocent consumentengedrag bij de WUR. Foto: Koos Groenewold
Er komen steeds meer nieuwe plantaardige producten op de markt die op basis van innovatieve technieken of alternatieve eiwitten worden geproduceerd. Arnout Fischer (WUR) onderzoekt de consumentenacceptatie hiervan. Zijn ervaring: prijs, smaak en textuur zijn vaak doorslaggevend. Kweekvlees heeft het nog moeilijker; 'daarvan raken mensen pas echt in de war'.
ÂÂAls universitair hoofddocent consumentengedrag van Wageningen University & Research (WUR) kijkt Arnout Fischer vooral naar nieuwe ingrediënten en nieuwe technieken. âDe afgelopen jaren heb ik de consumentenacceptatie van onder meer algen, mycelium, insecten en kweekvlees onderzochtâ, blikt hij terug.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp