Commercieel manager Klaasjan Joosten (l) met directeur van Boermarke, Reynier Varvik (r). Foto: Frank Uijlenbroek
Bij Boermarke durven ze het hardop te zeggen: zij hebben de gezondste kaas(vervanger) die er op dit moment is. De private-labelproducent heeft een kaas ontwikkeld die hoog is in eiwit en vezels en laag in vet en zout.
Een bijzondere stap voor een private-labelproducent: het voortouw nemen. Traditioneel gezien volgen zij de ontwikkelingen van A-merken. Bij Boermarke willen ze een leidende rol in kaasvervangers behouden en nemen ze daarom het heft in eigen handen. Klaasjan Joosten, commercieel manager van het bedrijf: âOnze huidige plantaardige kaas is qua smaak en textuur al een hele goede kaasvervanger. Een van de beste in de markt. Die leidende rol willen we behouden en daarom hebben we ervoor gekozen om zelf een gezonde kaasvervanger te ontwikkelen.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst