Lianne Hanenberg, marketingdirecteur Northern Europe bij Bonduelle. Foto: Bert Jansen
Bonduelle beschrijft haar missie als het inspireren van de transitie naar een plantaardig eetpatroon. Als wereldwijde speler en groentemerk zet het Franse bedrijf vol in op het aan de man brengen van peulvruchten.
De peulvrucht is lang onderbelicht gebleven als eiwitbron in de eiwittransitie en Bonduelle wil daar verandering in brengen. In het Trendreport Consumentenacceptatie van Eiwit Trends werd de campagne Reset je Recept al besproken als voorbeeld hoe mensen geholpen kunnen worden bij meer plantaardig eten. In de campagne wordt vlees vervangen door peulvruchten in vertrouwde recepten die Nederlanders vaak eten. Lianne Hanenberg, marketingdirecteur Northern Europe bij Bonduelle, stelt dat peulvruchten van onderschatte waarde zijn voor de eiwittransitie.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst