Skip to content

CEO HAK: ‘Tool laat betaalbaarheid peulvruchten zien’

CEO van HAK, Nicole Freid, vertelt hoe het bedrijf ervoor probeert te zorgen dat de consument de peulvrucht weet te vinden.

Updated on:
Business
Interview
Nicole Freid CEO HAK premium

Nicole Freid, CEO van HAK. Foto: HAK

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK lanceert een nieuwe tool. Hiermee hoopt het bedrijf dat consumenten vaker voor peulvruchten kiezen. Met de Boonus-calculator kunnen consumenten hun winst uitrekenen, in euro’s en CO2, wanneer ze voor peulvruchten kiezen in plaats van vlees. CEO van HAK, Nicole Freid, vertelt hoe het bedrijf ervoor probeert te zorgen dat de consument de peulvrucht weet te vinden.

HAK zet zich al jaren in om de bekendheid van peulvruchten te vergroten. Niet gek, want het bedrijf is marktleider in zowel vers verwerkte groenten als peulvruchten. In 2016 lanceerde het bedrijf al allerlei acties om vorm te geven aan het Jaar van de Peulvruchten van de Verenigde Naties. HAK heeft de laatste jaren niet stilgezeten: er zijn reclames geweest met de peulvrucht in de hoofdrol, nieuwe hippe verpakkingen en het bedrijf deelt ook inspiratie. Daaraan wordt nu nog een nieuwe tool toegevoegd: de Boonus-calculator. Consumenten kunnen met de tool berekenen welke winst het oplevert om vlees te vervangen door peulvruchten. Kikkererwten in plaats van kip, bijvoorbeeld.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur