Skip to content

Coolfood: ‘Emissiereductie door strategische voedselkeuzes’

Coolfood helpt bedrijven en organisaties de klimaatimpact van hun voeding te verminderen door dieet-gerelateerde emissies terug te dringen.

coolfood premium

Foto: Canva

Coolfood helpt bedrijven de klimaatimpact van hun voeding te verminderen door over te stappen naar meer plantaardige opties. De doelstelling is een emissiereductie van 25% in 2030. Inmiddels wordt voortgang geboekt, maar deze is nog te laag om de doelstellingen te halen. Strategieën zoals promotie en prijs dragen bij aan verbetering. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om plantaardige voeding betaalbaarder te maken.

Aan de oprichting van Coolfood ging een hele ontwikkeling vooraf. Rond 2016 startte het Better Buying Lab als een ideeënincubator van het World Resources Institute (WRI). Verschillende partijen uit de voedingssector, waaronder Google, Hilton en Stanford Dining, werden samengebracht. Ze ontwikkelden strategieën voor de voedingsindustrie om duurzame consumentenkeuzes in eetomgevingen op te schalen. Daarbij werd nauw samengewerkt met experts in consumentengedrag, gedragswetenschappen en marketing.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur