Foto: Canva
Coolfood helpt bedrijven de klimaatimpact van hun voeding te verminderen door over te stappen naar meer plantaardige opties. De doelstelling is een emissiereductie van 25% in 2030. Inmiddels wordt voortgang geboekt, maar deze is nog te laag om de doelstellingen te halen. Strategieën zoals promotie en prijs dragen bij aan verbetering. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om plantaardige voeding betaalbaarder te maken.
Aan de oprichting van Coolfood ging een hele ontwikkeling vooraf. Rond 2016 startte het Better Buying Lab als een ideeënincubator van het World Resources Institute (WRI). Verschillende partijen uit de voedingssector, waaronder Google, Hilton en Stanford Dining, werden samengebracht. Ze ontwikkelden strategieën voor de voedingsindustrie om duurzame consumentenkeuzes in eetomgevingen op te schalen. Daarbij werd nauw samengewerkt met experts in consumentengedrag, gedragswetenschappen en marketing.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst