Joost Berkel, manager Food van Hutten. - Foto: Frank Verbruggen
Op het gebied van productverbetering staat bij Hutten vooral het verminderen van de CO2-uitstoot centraal. De belangrijkste interventie is volgens Joost Berkel, manager Food, het aanpassen van het aanbod. âDaarin zit de grootste winst.â
Hutten richt zich op bedrijfscatering, partycatering en zorgcatering. Deze drie segmenten gaan volgens Berkel allemaal op hun eigen manier met productverbetering om. âIn de zorg zijn we vooral bezig met verbeteringen op ingrediëntniveau. Dat is niet zozeer vanuit de Nationale Aanpak Product Verbetering (NAPV) gedreven, maar meer vanuit het project âGoede Zorg Proef jeâ en de richtlijnen van de diëtetiek. Hierbij ligt de focus vooral op het beperken van zout, toevoegen van eiwit en het verbeteren van de eiwitkwaliteit.â De meeste impact wordt gemaakt in het grootste onderdeel van Hutten de bedrijfscatering. âIn dit segment voeden we werknemers een aantal dagen in de weekâ, legt Berkel uit. âZodoende kunnen we in dit segment een grotere bijdrage leveren aan het duurzamer en gezonder maken van het eetpatroon. Wij vinden dat we daar een grote verantwoordelijkheid in hebben.â In dit artikel legt Berkel uit hoe het bedrijf omgaat met productverbetering en het stimuleren van duurzame en gezonde voeding.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij