Skip to content

Hutten: met duurzaam en gezond aanbod kunnen we echt impact maken

Updated on:
Interview
Innovatie
Joost Berkel, manager Food van Hutten. - Foto: Frank Verbruggen premium

Joost Berkel, manager Food van Hutten. - Foto: Frank Verbruggen

Op het gebied van productverbetering staat bij Hutten vooral het verminderen van de CO2-uitstoot centraal. De belangrijkste interventie is volgens Joost Berkel, manager Food, het aanpassen van het aanbod. “Daarin zit de grootste winst.”

Hutten richt zich op bedrijfscatering, partycatering en zorgcatering. Deze drie segmenten gaan volgens Berkel allemaal op hun eigen manier met productverbetering om. “In de zorg zijn we vooral bezig met verbeteringen op ingrediëntniveau. Dat is niet zozeer vanuit de Nationale Aanpak Product Verbetering (NAPV) gedreven, maar meer vanuit het project ‘Goede Zorg Proef je’ en de richtlijnen van de diëtetiek. Hierbij ligt de focus vooral op het beperken van zout, toevoegen van eiwit en het verbeteren van de eiwitkwaliteit.” De meeste impact wordt gemaakt in het grootste onderdeel van Hutten de bedrijfscatering. “In dit segment voeden we werknemers een aantal dagen in de week”, legt Berkel uit. “Zodoende kunnen we in dit segment een grotere bijdrage leveren aan het duurzamer en gezonder maken van het eetpatroon. Wij vinden dat we daar een grote verantwoordelijkheid in hebben.” In dit artikel legt Berkel uit hoe het bedrijf omgaat met productverbetering en het stimuleren van duurzame en gezonde voeding.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur