Skip to content

Impact maken met nieuwe categorie sea-based

Rem van den Bosch, eigenaar van Superfood Zeeland, wil naast plant-based een nieuwe categorie introduceren: sea-based.

Updated on:
Business
Interview
Afbeelding premium

Rem van den Bosch. Foto: Superfood Zeeland

Rem van den Bosch, eigenaar van Superfood Zeeland, wil naast plant-based een nieuwe categorie introduceren: sea-based. De creatieve ondernemer maakt namelijk hybride producten op basis van zowel grondstoffen van het land als uit de zee. Met zijn Seaburger, gemaakt van mosselvlees en groenten, heeft hij inmiddels diverse prijzen gewonnen. Komende maand worden vier nieuwe producten gelanceerd.

Rem van den Bosch is ondernemer en kunstenaar. Tijdens een project in Yerseke merkte hij dat de groep consumenten die schaal- en schelpdieren eet heel erg hard aan het vergrijzen is. “Zelf ben ik gek op vis en schaal- en schelpdieren en ik vind het leuk om deze producten lokaal te kopen. Ik ben gaan denken over de vraag hoe je de jongere generatie kunt stimuleren om meer lekkernijen uit zee te eten. Een mosselburger leek me daarvoor ideaal. Een vriend van mij die op hoog niveau heeft gekookt, ontwikkelde voor mij de Seaburger. We hebben meerdere markttesten uitgevoerd en de burgers aan jongeren laten proeven. Zij reageerden heel positief.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur