Jessie van Hattum. Foto: Ton Kastermans Fotografie/Danielle van Coevorden
In de eiwittransitie staan bedrijven voor een grote uitdaging: hoe bereik je de grote massa? Jessie van Hattum van de Green Protein Alliance (GPA) en Eiweet Monitor adviseert om niet uitsluitend het ecologische aspect van de producten te benadrukken. âZet in op de commerciële kant. Hoe maak je je product verleidelijker? Welke doelgroepen spreek je aan? En richt je niet alleen op vleesvervangers. Deze vormen niet de heilige graal van de transitie.â
Jessie van Hattum is gespecialiseerd in duurzame gedragsverandering. Ze werkt bij de Green Protein Alliance (GPA), een vereniging die voedselgerelateerde bedrijven ondersteunt in het versnellen van de eiwittransitie. Daarnaast staat zij samen met Freya Hiemstra van Proveg Nederland aan de basis van de Eiweet Monitor. De Eiweet is een methodiek die ze heeft ontwikkeld zodat alle supermarkten kunnen berekenen hoeveel plantaardige versus dierlijke eiwitten ze verkopen. Onlangs heeft Van Hattum een vermelding gekregen in de Food100.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij