Skip to content

Marktkansen voor etnisch voedsel in Nederland

Inspelen op de wensen van etnische groepen in Nederland biedt kansen. Vooral op het gebied van korte ketens.

Updated on:
Interview
Sustainable food
Marktkansen voor etnisch voedsel in Nederland premium

Jan Willem van der Schans, expert korte en ultra korte voedselketens. Foto: Roel Dijkstra Fotografie / Dennis Wisse

Inspelen op de eetwensen van etnische groepen in Nederland biedt kansen. Vooral op het gebied van korte ketens. Dat zegt Jan Willem van der Schans, expert korte en ultrakorte voedselketens, over de marktkansen voor etnisch voedsel in Nederland.

Onderzoeker Jan Willem van der Schans is jarenlang werkzaam geweest bij Wageningen Economic Research met korte ketens als specialisatie. In 2009 schreef hij de publicatie ‘Marktkansen voor etnisch voedsel en etnische diensten’. “Aanleiding voor het onderzoek was destijds de Taskforce Multifunctionele Landbouw, die vroeg of we de product-/marktcombinaties tussen boeren en etnische consumenten systematisch in kaart konden brengen”, vertelt Van der Schans, die inmiddels zelfstandig onderzoeker en adviseur is en onder meer coachingstrajecten verzorgt over korte ketens voor boeren.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur