Wereldwijd zijn 25.000 producten gecertificeerd onder het V-label, waarvan 5.000 tot 7.000 in Nederland. - Foto: ANP
Het vegetarische keurmerk V-label groeit flink. De uitgever van het label, De Vegetariërsbond, ziet al een aantal jaren een stijgende lijn in de vraag vanuit consumenten naar duidelijkheid én voedingsproducenten die daar gehoor aan geven. Directeur Floris de Graad: âEen keurmerk als V-label zorgt voor vertrouwen bij de consument.â
Het V-label bestaat sinds 2000 in de huidige vorm, daarvoor was er een ander keurmerk. Er zijn twee varianten: een voor vegetarische en een voor vegan producten. Dat gaat breder dan voeding, maar ongeveer 95% van de gecertificeerde producten zijn etenswaar. De Graad: âVoeding is een belangrijke en grote categorie waarin de vraag naar vegetarisch of plantaardig steeds groter wordt. V-label ondersteunt daarin.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij