Paul Hendriks, verpakkingsexpert van Eosta BV. Foto: Eosta
Hoe kunnen bedrijven hun grote dillemaâs op het gebied van duurzame verpakkingen oplossen? Deze vraag stond centraal in het twee jaar durende onderzoeksproject Goed Verpakt. Het resultaat: waardevolle aanbevelingen én out-of-the box ideeën. Twee deelnemende bedrijven vertellen over hun visie op duurzame verpakkingen én nieuwe verpakkingskansen.
Paul Hendriks is de verpakkingsexpert van Eosta B.V., internationaal distributeur van biologische groenten en fruit. Zijn motto is: de beste verpakking is géén verpakking. âIk heb het dan wel over onbewerkte producten. Ga je snijden en portioneren, dan wordt het natuurlijk een ander verhaalâ, legt Hendriks uit. Natural Branding is een voorbeeld waarmee Eosta heel veel (plastic) verpakkingen en CO2-uitstoot reduceert. Met een speciale laser wordt alleen wat pigment verwijderd uit het buitenste laagje van de schil van een stuk fruit of groente, om â wat supermarkten graag willen â door middel van een merkteken biologische van niet-biologische producten te kunnen onderscheiden.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst