Skip to content

Nieuwe verpakkingsideeën: van laseren tot vierpersoonsporties

Waardevolle aanbevelingen én out-of-the box ideeën. Dat is de uitkomst van het tweejaar durende onderzoeksproject Goed Verpakt.

Updated on:
Interview
Sustainable food
Afbeelding premium

Paul Hendriks, verpakkingsexpert van Eosta BV. Foto: Eosta

Hoe kunnen bedrijven hun grote dillema’s op het gebied van duurzame verpakkingen oplossen? Deze vraag stond centraal in het twee jaar durende onderzoeksproject Goed Verpakt. Het resultaat: waardevolle aanbevelingen én out-of-the box ideeën. Twee deelnemende bedrijven vertellen over hun visie op duurzame verpakkingen én nieuwe verpakkingskansen.

Paul Hendriks is de verpakkingsexpert van Eosta B.V., internationaal distributeur van biologische groenten en fruit. Zijn motto is: de beste verpakking is géén verpakking. “Ik heb het dan wel over onbewerkte producten. Ga je snijden en portioneren, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal”, legt Hendriks uit. Natural Branding is een voorbeeld waarmee Eosta heel veel (plastic) verpakkingen en CO2-uitstoot reduceert. Met een speciale laser wordt alleen wat pigment verwijderd uit het buitenste laagje van de schil van een stuk fruit of groente,  om – wat supermarkten graag willen – door middel van een merkteken biologische van niet-biologische producten te kunnen onderscheiden.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur