Skip to content

Scale-up Vivici vond de juiste klant

"Nederland zou baat hebben bij een goed eco-systeem waarin bedrijven die actief willen zijn in de eiwittransitie met elkaar kunnen samenwerken", zegt Stephan van Sint Fiet, CEO van scale-up Vivici.

Vivici premium

CEO van Vivici, Stephan van Sint Fiet, benadrukt het belang van de juiste klant vinden voor een innovatief product. Foto: Dennis Wisse Photography

Een jaar geleden was Vivici een start-up, nu mag het bedrijf zichzelf een scale-up noemen. In de sportvoedingsmarkt in de Verenigde Staten is het melkeiwit uit precisiefermentatie van Vivici een premium ingrediënt. CEO Stephan van Sint Fiet benadrukt het belang van een goede marktanalyse.

Het bedrijf in precisiefermentatie heeft veel kennis en ervaring in het team. De scale-up ontstond uit een samenwerking van DSM Firmenich met Fonterra, twee grote bedrijven die nu nog steeds investeren in Vivici. Een groot deel van het 14-koppige team van Vivici bestaat uit mensen die jarenlang werkteN bij DSM Firmenich of Fonterra.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen