Suzanne van der Pijll, Managing Partner van Schuttelaar & Partners
De voorbereidingen voor de implementatie van Nutri-Score hebben volgens Suzanne van der Pijll, Managing Partner van Schuttelaar & Partners, al tot veel positieve resultaten geleid. âNutri-Score helpt om productverbeteringen zichtbaar te krijgenâ, benadrukt ze.
Het voedselkeuzelogo Nutri-Score wordt vanaf 1 januari 2024 officieel door de Nederlandse overheid ingevoerd. Dan start ook een uitgebreide voorlichtingscampagne voor consumenten. Het logo is al op veel producten te vinden, door pilots van bedrijven, maar ook doordat buitenlandse producenten het soms al op de verpakking hebben staan. âNutri-Score, een instrument dat bedoeld is om consumenten te helpen betere keuzes te maken binnen een bepaalde productcategorie, zet bedrijven aan tot productverbeteringâ, benadrukt Suzanne van der Pijll. Ze hoopt dat dit ook tot gedragsverbetering bij consumenten leidt. In dit interview vertelt de Managing Partner van Schuttelaar & Partners waarom ze persoonlijk heel blij is met de invoering en waar de meeste kansen liggen voor bedrijven.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp