Skip to content

Verstegens duurzame reis: interne én extern focus

Verstegen zet in op het transparanter maken van de ketens. Ook intern wordt aandacht besteed aan duurzaamheid.

Updated on:
Business
Interview
Verstegen premium

Marianne van Keep, Chief Sustainability Officer van Verstegen. Foto: Dennis Wisse

Veranderingen moet je doorvoeren bij de bron, vindt Marianne van Keep, duurzaamheidsmanager van Verstegen Spices & Sauces. Daarom heeft ze ingezet op transparantie in de ketens. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan regeneratieve landbouw, het tegengaan van voedselverspilling en duurzame verpakkingen. Ook intern is er focus op duurzaamheid, bijvoorbeeld door middel van sportlessen en het uitdelen van maandverband.

Marianne van Keep, Chief Sustainability Officer van Verstegen, is zich in haar toenmalige functie als inkoopmanager, 23 jaar geleden, al gaan verdiepen in het verbeteren van duurzaamheid in de supply chains. Ze merkte dat de ketens van Verstegen behoorlijk complex en ondoorzichtig waren. Om haar functie goed te vervullen, was het in haar ogen nodig om de ketens korter en helderder te maken. “Dat is de enige manier waarop ik bij de bron veranderingen kon doorvoeren”, legt Van Keep uit. Inmiddels zijn er al veel successen geboekt.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur