Skip to content

Verwerking reststromen biedt Mayoneur nieuwe kansen

Reststromen zijn belangrijk voor het plantaardige mayo-merk Mayoneur. De toegevoegde sinaasappelschillen blijken een uitstekende eivervanger te zijn.

Updated on:
Business
Interview
Afbeelding premium

Glenn Kruisselbink en Geert Kranendonk van Mayoneur. Foto: Melissa van Well-Dijkshoorn

De plantaardige mayonaise van Mayoneur heeft al diverse awards in de wacht gesleept. “We benadrukken vooral de goede smaak. Hiermee bereiken we de massa. Dat de saus vegan en allergenenvrij is, is een mooie bijkomstigheid”, vertelt ondernemer Geert Kranendonk. Met zijn mayo’s heeft hij een duidelijke ambitie: nog meer reststromen verwerken en minder ingrediënten toevoegen.

Geert Kranendonk, mede-eigenaar van Mayoneur, is afkomstig uit de horeca. Hij volgde de Hotelschool en ging daarna met veel plezier in de horecasector aan de slag. Op een gegeven moment begon het bij Kranendonk te kriebelen: heel graag wilde hij voor zichzelf beginnen. Hij koos voor de studie Ondernemerschap in Rotterdam. Hiervoor moest hij, zo’n 5,5 jaar geleden, een ondernemersplan schrijven. Dat ging over plantaardige mayonaise in een verrassende smaak. Samen met compagnon Glenn Kruisselbink zag Kranendonk zoveel kansen ze direct met de opbouw van hun bedrijf startten. Een pakkende naam was snel gevonden: “We dachten aan ‘entrepreneur’ vanwege het ondernemerschap en al snel kwamen we op ‘Mayoneur’.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur