Boeren & Buren wil meer aandacht voor lokaal voedsel en start daarom de campagne: 'Februari zonder supermarkt'. - Foto: Boeren & Buren
Het korteketennetwerk Boeren & Buren roept consumenten op om in februari geen gebruik te maken van supermarkten, maar te kiezen voor lokale boerderijwinkels.
Buurderijen
Het idee van februari zonder supermarkt is over komen waaien uit Zwitserland waar al in 2015 dezelfde oproep werd gedaan door En Vert et Contre Tout (In het groen en tegen alles). In 2019 werd dezelfde campagne ook in België gevoerd. Boeren & Buren is een korte keten intatief waarbij klanten kunnen producten kunnen kopen bij hun lokale boer, de Buurderij. Iedere âbuurâ kan zich inschrijven om daarna te kunnen bestellen. Het concept breidde zich in 2016 uit naar Nederland. Op dit moment zijn er 29 Buurderijen in Nederland.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp