Boermarke heeft al langere tijd verschillende plantaardige yoghurts in het assortiment. Foto: Boermarke
In dit artikel
De markt voor plantaardige desserts en yoghurt ontwikkelt zich in hoog tempo met steeds meer aandacht voor voedingswaarde en smaakbeleving. Het doel: producten die net zo overtuigen als hun dierlijke tegenhangers. Ook Boermarke investeert volop in deze ontwikkeling, vertelt Ester Mulschlegel, Categorie Manager Yoghurt.
Boermarke heeft al langere tijd verschillende plantaardige yoghurts in het assortiment, waaronder kokosyoghurt in vetpercentages van 6%, 12% en 17%. âOp dit moment bevatten deze yoghurts geen eiwitten en slechts een minimale hoeveelheid vitamines en mineralen. Daarom zijn we aan het kijken hoe we de voedingswaarde van onze kokosyoghurt verder kunnen optimaliseren. Datzelfde geldt voor haveryoghurt en amandelyoghurt. Ook hierbij zien we een aantal mogelijkheden om de voedingswaarde te verbeteren.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp