Skip to content

Boermarke zet in op innovatie in plantaardige yoghurt

Een goede zuivelvervanger vraagt altijd om de juiste balans tussen textuur, smaak en voedingswaarde. Boermarke investeert volop in deze ontwikkeling.

Boermarke yoghurt premium

Boermarke heeft al langere tijd verschillende plantaardige yoghurts in het assortiment. Foto: Boermarke

De markt voor plantaardige desserts en yoghurt ontwikkelt zich in hoog tempo met steeds meer aandacht voor voedingswaarde en smaakbeleving. Het doel: producten die net zo overtuigen als hun dierlijke tegenhangers. Ook Boermarke investeert volop in deze ontwikkeling, vertelt Ester Mulschlegel, Categorie Manager Yoghurt.

Boermarke heeft al langere tijd verschillende plantaardige yoghurts in het assortiment, waaronder kokosyoghurt in vetpercentages van 6%, 12% en 17%. “Op dit moment bevatten deze yoghurts geen eiwitten en slechts een minimale hoeveelheid vitamines en mineralen. Daarom zijn we aan het kijken hoe we de voedingswaarde van onze kokosyoghurt verder kunnen optimaliseren. Datzelfde geldt voor haveryoghurt en amandelyoghurt. Ook hierbij zien we een aantal mogelijkheden om de voedingswaarde te verbeteren.”

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Afbeelding

Wendy Noordzij

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Wendy Noordzij

Freelance redacteur