Skip to content

Trouw Nutrition start ‘boerproeverij-initiatief’

Updated on:
Nieuws
Sustainable food
Foto: JÉSHOOTS, Canva.com

Foto: JÉSHOOTS, Canva.com

Trouw Nutrition start samen met vier veebedrijven het Boerproeverij-initiatief.

Hierin worden boerproeverij-boxen direct via een website verkocht aan consumenten. Consumenten kunnen kiezen voor een BBQ-box (€ 62,50) of een Borrelbox (€ 42,50) waarin producten zitten van de vier veehouders. Zij leveren normaal gesproken aan de horeca, maar hebben de vraag naar hun producten door de coronacrisis zien dalen.

Geen winstoogmerk

Om te voorkomen dat koelvrieshuizen vol raken en voedsel weggegooid moet worden, startte Trouw het initiaitef. De boxen worden in de markt gezet zonder winstoogmerk en de veehouders vullen de boxen met hun producten. Het gaat om kaas van De Twee Hoeven, worst en ham van Ruyghveen, entrecotes en hamburgers van Brunsel Beef en drumsticks en kippendijen van Beter Kip.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur