Exterieur van het distributiecentrum van de online supermarkt Picnic in Apeldoorn. Foto: ANP
Online supermarktketen Picnic ligt op koers voor een jaaromzet van een half miljard euro. Dat meldt topman Michiel Muller op het Duitse retailcongres K5 Digital.
Om die omzet te realiseren, moet het concern deze maand nog wel een omzet halen van € 40 miljoen. Aan het einde van vorig jaar draaide Picnic gemiddeld nog € 25 miljoen omzet per maand. De forse omzetstijging heeft het concern vooral te danken aan de coronacrisis.
Het aantal bestellingen is sinds half maart dusdanig sterk gestegen dat het bedrijf honderden nieuwe personeelsleden moest aannemen. Ook moeten nieuwe klanten wat meer geduld hebben. Zij staan langer op de wachtlijst.
Uitbreiden en automatiseren
Picnic haalde eind vorig jaar € 250 miljoen op bij ABN Amro en een aantal rijke families. Met dat geld wil de supermarktketen een volledig geautomatiseerd distributiecentrum bouwen. Ook wil het bedrijf zijn bezorggebied uitbreiden naar meer steden in Nederland en Duitsland.