Afdeling met mondkapjes, handgels en andere producten vanwege corona in een Carrefour-vestiging in Spanje. Foto: Bart Hoogveld/ANP
De Franse supermarktgroep Carrefour heeft de omzet in het derde kwartaal met 8,4% zien toenemen naar € 19,7 miljard.
Dat is de beste prestatie in ten minste twintig jaar. De online verkopen van levensmiddelen namen met 65% toe vergeleken met een jaar eerder. De sterkste omzetgroei, met 26%, wordt gemeld uit Brazilië terwijl de Franse winkels 3,8% meer verkochten.
Nieuwe prijzenslag
Op de thuismarkt zit die groei vooral in de kleinere gemakswinkels hoewel het wegblijven van toeristen voor enige demping zorgde. In België, waar 5,4% omzetgroei werd gerealiseerd, is Carrefour net weer met een nieuwe prijzenslag begonnen.
“In alle onze landen weerspiegelen deze cijfers het perfecte momentum dat in de groep aan de gang is. We zijn ook gemobiliseerd om verdere commerciële grond te veroveren”, denkt CEO Alexandre Bompard. Carrefour moet zich wel voortdurend aanpassen aan nieuwe coronamaatregelen.