Foto; ANP
Nutricia introduceert onder haar merk Olvarit plantaardige smoothies en toetjes voor baby’s en jonge kinderen.
Volgens het bedrijf is er op de Nederlandse markt vraag naar plantaardige voeding voor kinderen. De vier nieuwe plantaardige smoothies en toetjes bevatten geen melkproducten, maar zijn gemaakt met kokosmelk en amandeldrink.
Arnoud de Vrij, global plant based accelaration manager: “Uit de gesprekken bleek dat plantaardige voeding inmiddels een grote rol heeft in veel Nederlandse huishoudens, veel mensen eten flexitarisch en kiezen dus bewust voor minder vlees en zuivel. Met deze nieuwe plantaardige tussendoortjes en toetjes komt Olvarit tegemoet aan de wensen van flexitarische ouders.”
Meer plantaardige producten
Volgens het bedrijf blijft het niet bij deze vier nieuwe plantaardige producten. Nutricia hoopt op termijn meer nieuwe plantaardige innovaties te kunnen introduceren. Olvarit stelt ouders graag te willen helpen ‘om toekomstige generaties te leren dat plantaardige voeding thuishoort in een gevarieerd, gezond en lekker eetpatroon. En dat je daarmee ook nog een positieve bijdrage aan de gezondheid van de planeet levert.’
De Vrij: “Een trend die in lijn is met de One Planet, One Health visie van moederbedrijf Danone. We maken goede voeding die ook goed is voor onze planeet.”