Foto: Nestlé
Levensmiddelenconcern Nestlé neemt een deel van vitamine- en supplementenmaker The Bountiful Company over.
Daar betalen de Zwitsers $â5,75 miljard voor, omgerekend zoân â¬Â 4,7 miljard. Nestlé heeft al een eigen vitaminen- en supplemententak en vindt de overgenomen merken daar een goede aanvulling op.
De merken Natureâs Bounty, Solgar, Osteo Bi-Flex en Puritanâs Pride en de tak van The Bountiful Company die huismerken maakt voor Amerikaanse bedrijven zijn volgens Nestlé snelgroeiend. Ze worden deel van het Zwitserse concern. Die merken zijn samen goed voor een jaaromzet van een kleine $â1,9 miljard en een bedrijfswinst van $â342 miljoen.
Merken van The Bountiful Company, die zich op sport en voeding richten, neemt Nestlé niet over. Ook de Canadese tak die vrij verkrijgbare, dus niet-medische, supplementen verkoopt, wil Nestlé niet hebben.
De markt voor voedingssupplementen en vitamines groeit al jaren en dat is tijdens de coronapandemie doorgezet. Mensen hoopten zo hun immuunsysteem te kunnen versterken.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij