Skip to content

Brits Tesco werkt samen met Beyond Meat

Tesco gaat een samenwerking aan met Beyond Meat voor een reeks diepvriesmaaltijden.

Updated on:
Nieuws
Retail
Foto: ANP premium

Foto: ANP

De Britse supermarktketen Tesco gaat een samenwerking aan met Beyond Meat voor een reeks diepvriesmaaltijden.

Het is de eerste keer dat de fabrikant van vegetarische vleesproducten samenwerkt met een ander voedingsbedrijf in het Verenigd Koninkrijk.

Volgens Tesco is de vraag naar vleesvrije producten uit het koel- of vriesvak afgelopen jaar met 40% gestegen. Op basis daarvan wil de grootste Britse supermarkt zijn aanbod aan plantaardige voeding verder uitbreiden met nieuwe ‘eiwitrijke vleesvrije exotische maaltijden uit de hele wereld’. Tesco doet dat onder het speciale merk Wicked Kitchen. “We willen samen met Beyond Meat meer enthousiasme in de wereld van plantaardige voeding in het VK creëren”, zegt directeur plantaardige innovatie Derek Sarno. Eerder stelde Tesco als doel om het aanbod vleesvrije producten in zijn winkels tegen 2025 met 300% op te voeren.

Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends

Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees

Beperk risico's met betere investeringen

Versterk je ketenpositie met de juiste partners

Versnel innovaties met de nieuwste trends

Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.

Alieke Hilhorst

Alieke Hilhorst

Afbeelding

Wendy Noordzij

Chris Polkamp

Chris Polkamp

Abonneer vanaf €2,50/week

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur