Foto: ANP
In dit artikel
Supermarktketen Albert Heijn mikt er in samenwerking met boeren en tuinders op om het aanbod van verse producten van eigen bodem snel te maximaliseren. Dit dankzij de inzet van innovatieve technieken en andere teelten.
Albert Heijn zet versterkt in op verse producten van eigen bodem. De supermarktketen wil er zich extra mee profileren. Melk, kaas, eieren, kip en varkensvlees komen al voor 100% van eigen bodem, zo meldt de retailer.
Zo lang mogelijk van eigen bodem
Dit jaar komen er meer dan 40 miljoen aardappel-, groente- en fruitproducten van Nederlandse bodem bij, zo wordt aangekondigd. Door gebruik te maken van innovatieve teelt- en bewaartechnieken kunnen klanten volgens de supermarktketen bovendien langer genieten van producten uit Nederland.
Albert Heijn onderzoekt met boeren en telers hoe aardappelen, groente en fruit van eigen bodem zo lang mogelijk kunnen worden aangeboden. Dankzij extra inzet op nieuwe teelten en technieken heeft Albert Heijn nu jaarrond aardappelen, aardbeien en bramen uit Nederland en wordt het Nederlandse seizoen voor frambozen, komkommer, paprika, kropsla, kruiden, aardappelen, uien en Conference-peren verlengd. Aardappeltelers hanteren nieuwe teelttechnieken waardoor de aardappelen eerder in de schappen liggen en langer beschikbaar zijn. Albert Heijn mikt erop om zo het gebruik van import-aardappelen in de nabije toekomst af te bouwen.
Lekkerste smaak
Ook een product als frambozen van eigen bodem wordt in samenwerking met telers een groot deel van het jaar verse aangeboden. “Producten van eigen bodem liggen al binnen 24 uur in de winkels en dat zorgt voor de lekkerste smaak. Ik ben heel trots op onze boeren en telers en de manier waarop wij samenwerken”, aldus Constantijn Ninck Blok, Directeur Vers bij Albert Heijn.