Een Tesco-filiaal in Londen. Foto: ANP
Tesco en Carrefour, twee van de grootste supermarktbedrijven in Europa, stoppen met de drie jaar geleden afgesloten inkoopalliantie.
Hoewel die wel voordelen heeft gebracht, richten beide bedrijven zich nu âop hun eigen kansenâ. Het Britse Tesco en het Franse Carrefour kondigden in juli 2018 een nauwe samenwerking aan bij de internationale inkoop van producten. Die alliantie zou hen in staat stellen het aanbod verder uit te breiden âtegen zelfs nog lagere prijzenâ. Tesco en Carrefour zouden gezamenlijk de banden met grote leveranciers aanhalen en die dan ook meer kansen bieden.
Focussen op eigen kansen
De alliantie stopt aan het eind van het jaar en wordt dan ook niet verlengd, is nu meegedeeld. âDe supermarktgroepen hebben geprofiteerd van een aantal gezamenlijke inkoopmogelijkhedenâ, verklaren de bedrijven, die zijn overeengekomen dat ze dit werk verder onafhankelijk zullen voortzetten. âEn zich focussen op hun eigen kansen, voortbouwend op de ervaring met en de vooruitgang die is gemaakt gedurende de looptijd van de alliantie.â
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp