Foto: Ramon van Flymen
De Belgische supermarktketen Delhaize en voedingsproducent met restaurantketen Foodmaker willen samen gezonde voeding dichter bij klanten te brengen.
Sinds corona is een gezonde levensstijl urgenter geworden voor veel mensen, merken de bedrijven. Daarom gaan ze op meer plekken gezonde voeding aanbieden. In de eerste plaats via de bestaande kanalen; de Foodmaker-producten en saladebars in de Delhaize-winkels, maar ook door nieuwe Foodmaker-restaurants en bedrijfsrestaurants te openen. Hiermee wordt Delhaize de exclusieve operationele uitbater van het restaurant-concept van Foodmaker in België en Luxemburg. Dit jaar worden drie restaurants geopend volgens dit concept, daarna elk jaar vijf nieuwe Foodmaker-restaurants.
Thuis- en kantoorbezorgmarkt testen
Daarnaast willen de bedrijven ook de thuis- en kantoorbezorgmarkt testen door middel van verschillende projecten. Foodmaker en Delhaize focussen op zakelijke omgevingen, gezien de veranderende markt van de bedrijfscatering. Zij geloven dat er meer vraag komt naar gezonde voeding die gemakkelijk, snel en met een interessante prijs ter beschikking wordt gesteld.