Voor Makro is de samenwerking een nieuwe stap die volgens het bedrijf past bij de ambitie in de foodservice. - Foto: ANP
In dit artikel
Jumbo Supermarkten en groothandel in food en non-food Makro gaan samenwerken in het bedienen van zakelijke klanten van Jumbo.
Ongeveer 1.000 producten uit het assortiment van Makro zijn vanaf deze maand te koop via het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo. Dat maakt Jumbo bekend. Het zakelijke online kanaal richt zich onder meer op sportkantines, kleine horeca, mkb-ondernemingen en zorginstellingen.
Ruimer online assortiment
Volgens Jumbo hebben veel bedrijven behoefte aan een ruimer online assortiment levensmiddelen. Van frisdrank, snacks en maaltijden tot schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Ze zoeken vaak grootverpakkingen, tegen lage prijzen en met een snelle levertijd. Het partnership van Jumbo en Makro is een direct antwoord op deze behoefte. In 2019 vergrootte Jumbo al het zakelijke online assortiment.
Ambitie in foodservice
Voor Makro is de samenwerking een nieuwe stap die volgens het bedrijf past bij de ambitie van Makro in de foodservice.
Makro Nederland is onderdeel van het Duitse retailconcern Metro Group en leed de laatste jaren verlies. Eerder dit jaar werd al bekend dat Makro flink gaat reorganiseren om verloren marktaandeel en winstgevendheid terug te winnen.
Moederconcern Metro is al jaren aan het reorganiseren en verkocht in Duitsland onder meer de supermarktketen Real.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp