Billboard van Lidl in Nederland. Foto: Ton van der Scheer
Lidl UK komt met streefcijfers voor een gezonder food-assortiment.
Eigen gezondheidsaanduidingen bij Lidl
Om een en ander zichtbaar te maken komt Lidl met een eigen versie van het verkeerslichtensysteem waarmee met rood, geel en groen klanten kunnen zien hoe het gesteld is met vet, verzadigd vet, suiker en zout. Geel en groen staan daarbij voor gezonder of gezond. âBij Lidl bewijzen we dat gezond eten niet duur hoeft te zijnâ, stelt CEO Christian Härtnagel van Lidl UK. âOnze concurrerende lage prijzen voor al onze assortimenten, met name groenten en fruit, zijn toonaangevend op de markt en zorgen ervoor dat klanten het hele jaar door toegang hebben tot gezonde voeding.âNederland schermt met gfk-rapportcijfers
In Nederland heeft Lidl nog geen procentuele doelen gesteld. âLidl UK maakt hiermee een mooie stap voorwaartsâ, meldt de supermarktketen vanuit het Nederlandse hoofdkantoor. âLidl Nederland heeft al jaren een enorme focus en ambitie op AGF. Wij vinden het belangrijk een gezond, gevarieerd en betaalbaar aanbod te hebben voor onze klanten Dit blijkt ook uit het GfK-versrapport waar Lidl al voor de negende keer is verkozen tot de beste in AGF en het rapport van de Consumentenbond, waaruit blijkt dat Lidl ook nog eens de goedkoopste is.â Die punten blijven centraal in de promotie, zegt Lidl Nederland.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst