Foto: ANP
PepsiCo verkoopt Tropicana, Naked en andere sapactiviteiten in Noord-Amerika en Europa grotendeels aan investeringsmaatschappij PAI Partners (PAI).
Gezonde snacks
De overeenkomst met PAI past in de strategie van PepsiCo om zich te concentreren op de overige activiteiten, zoals Lays en Dorito Chips, alsmede om verder te groeien in gezonde snacks, zero-calorie dranken en producten die beter zijn voor mensen en de planeet, legt bestuursvoorzitter Ramon Laguarta uit. Tegelijk maakt de joint venture met PAI verdere groei op de langere termijn voor de merkdranken mogelijk. PAI is al tijden actief in de food- en aanverwante sectoren. Het investeringsfonds is onder meer eigenaar van Ecotone (het vroegere Wessanen), Euro Ethnic Foods en het op één na grootste ijsbedrijf ter wereld Froneri. Daarnaast zitten ook MyFlower/Interflora en de vaderlandse exploitant van vakantieparken Roompot in de portefeuille. Managing partner Frédéric Stévenin: âWe zijn erg blij dat we deze gevestigde drankenmerken in onze portefeuille op kunnen nemen via een volgende partnerschap met een leidende wereldwijde food- en drankenonderneming. We geloven dat er groot groeipotentieel is door te investeren in productinnovatie, uitbreiding in aanpalende categorieën en schaalvergroting in merksappen en andere gekoelde producten.âMis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij