Chicken Tonight (op de archieffoto nog onder de vlag van Knorr) is een van de merken van Symington. - Foto: ANP
De Italiaanse pasta-, zuivel- en foodproducent Newlat Food heeft het Britse Symington overgenomen.
Newlat Foods heeft € 61,1 miljoen betaald voor de fabrikant van onder meer Chicken Tonight, instant of pot-noodles, rijst-maaltijden en sausen onder het merk Ragu. De overname past in de strategie van Newlat Foods om verder uit te breiden buiten Italië en moet de omzet opvoeren tot rond de € 6,6 miljard.
Symington heeft drie fabrieken en een distributiecentrum in Noord-Engeland en draaide vorig jaar een omzet van € 123 miljoen. De producten worden hoofdzakelijk verkocht op de Britse markt waar Newlat Foods hoopt te profiteren van het bestaande relatie netwerk onder de supermarkten.
Weinig zout en calorie-arm
Het Italiaanse bedrijf merkt verder op dat de instant-voedingsproducten van Symington weinig zout bevatten en calorie-arm zijn en figureren op een wereldwijd snel groeiende markt. De Britse aanwinst kan via haar R&D tak ook veelsoortige producten voor verschillende doelgroepen en markten ontwikkelen. Newlat Food denkt daarbij ook aan de Duitse markt waar het een sterke positie inneemt met pasta en andere producten.