Foto: Koos Groenewold
Consumenten motiveren om voor een duurzaam alternatief te kiezen. Dat is het doel van de On the way to PlanetProof-week die vandaag is gestart in Kerk-Avezaath (Gld.).
94.000 hectare PlanetProof
Het PlanetProof-keurmerk, dat sinds 2017 bestaat, geeft aan wat de duurzame keus is in de supermarkt. Het is een duurzaamheidskeurmerk voor aardappelen, bloembollen, groenten, fruit, eieren, zuivel, bloemen, bomen en planten. De blauwe sticker waarborgt de duurzaamheid van de producten door de bovenwettelijke eisen die worden gesteld aan het telen en verbouwen van het gewas en het dierenwelzijn. Inmiddels zijn 1.827 producten en handelsbedrijven gecertificeerd en wordt daarmee op 94.000 hectare voor plant en dier PlanetProof gewerkt.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij