Foto: Albert Heijn
In dit artikel
250 producten
Het assortiment verschilt per vestiging. Elke vestiging heeft een eigen lokale selectie. Het assortiment onder de vlag Streeckgenoten is inmiddels gegroeid naar landelijk gezien 250 producten van 86 lokale slagers, bakkers en kaasmakers. De producten worden lokaal gemaakt en krijgen een plek in de winkelschappen en online op ah.nl. De nieuwe producten omvatten naast de buffelmozzarella producten als brie uit Alphen, bierkaas uit Rhenen, Brabantse truffelkaas en Brabantse blauwaderkaas. Andere regionale specialiteiten zijn Utrechts rood en Double Dutch uit Rhenen (kaas van koe en geit), Fryske jong belegen plak, Stolwijker belegen plak, Friese Riperkrite Tsiis plak en geitenkaas met Italiaanse kruiden uit Ouddorp.Korte keten en streekproducten
Markleider Albert Heijn heeft meerdere concepten die inspelen op de trend van meer streekproducten en korte ketens. Ook Jumbo-supermarkten, de tweede keten in Nederland, kent dergelijke lokale concepten. Die concepten kunnen verschillen per winkel of groep van winkels die geëxploiteerd worden door dezelfde franchiser. Plus en Coop gaan samen vanaf 1 januari 2022 en worden dan de derde supermarktketen in Nederland. Dat zijn beide ketens die bestaan uit vooral zelfstandige winkeliers met regionale wortels. Daar zie je ook vaak lokale samenwerking met leveranciers naast de concepten vanuit de landelijke organisatie.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp