Foto: Canva
Cadbury heeft een zuivelvrije versie van haar chocoladerepen en -blokken op de markt gebracht.
Het Britse dochterbedrijf van snackonderneming Mondelez had twee jaar nodig om het product op basis van amandelpasta te ontwikkelen. Het product kost twee keer zoveel als een standaard chocoladereep.
The Vegan Society
Cadbury onderstreept dat de vegan versie ‘dezelfde romige smaak’ heeft als Dairy Milk, één van de meest verkochte chocoladeproducten in het Verenigd Koninkrijk. De Cadbury Plant Bar, die voorlopig in twee smaken verkrijgbaar is, is goedgekeurd door The Vegan Society. Directeur Louise Stigant van Mondelēz International UK: “We hebben de plantaardige versie gecreëerd in antwoord op de toenemende interesse voor plantaardige alternatieven. Een veranderende consumentenvraag is al de basis voor onze ambitie om een breed pakket producten te bieden die voor iedereen werkt. De Cadbury Plant Bar is de volgende stop op deze reis.”
Andere voedingsproducenten gingen Mondelez al voor. Zo kwam Nestlé dit jaar met een plantaardige KitKat en introduceerde Mars een zuivelvrije versie van de Bounty.