Carrefour wil de strijd aangaan met online winkelgiganten als Amazon en Alibaba. - Foto: Reuters
In dit artikel
Het Franse supermarktconcern Carrefour gaat de komende vijf jaar â¬Â 3 miljard extra investeren in zijn digitale activiteiten.
Meerdere kanalen inzetten
âWe transformeren Carrefour vandaag van een traditionele verkoper tot een Digital Retail Company, die digitaal en data in het hart plaatst van al haar activiteiten", aldus Bompard. "Deze ingrijpende verandering, die we hopen af te ronden in 2026, geeft alle ruimte om de consument via verschillende kanalen te bedienen. Deze inzet van meerdere kanalen vormt vandaag de dag het DNA van Carrefour en biedt ons een unieke troef in de sector.â Bompard benadrukt daarbij dat de verandering âsteunt op internationale partners van de eerste ordeâ. Ook moet het concern alle medewerkers van de groep digitaal trainen. âIk ben ervan overtuigd dat ons nieuwe doel âdigital firstâ een belangrijke drijfveer voor leiderschap in een snel veranderende markt zal zijn.âZware investeringen
Carrefour heeft de afgelopen vier jaar al zwaar geïnvesteerd in online activiteiten. Zo is de app 33 miljoen keer gedownload en trekt het digitale platform 800 miljoen bezoeken per jaar. Het winkelbedrijf telt inmiddels al 3.700 verkooppunten voor e-commerce, waaronder vooral de in Frankrijk erg populaire drive-winkels. Daar kan de klant bestelde boodschappen zelf ophalen. Ook zijn 45 distributiecentra exclusief werkzaam voor de online bestellingen. De informatiesystemen draaien inmiddels voor 30% op de Cloud.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp