Vrachtwagen van Rechtstreex. De lokale boodschappenservice haalt geld op om onder andere meer afhaalpunten te openen. - Foto: Rechtstreex
Rechtstreex van de Boer is een crowdfundactie gestart waardoor consumenten een aandeel in de lokale boodschappenservice kunnen kopen.
Met het geld dat met deze crowdfundactie wordt opgehaald, gaat Rechtstreex de groeiplannen voor 2022 financieren. Voor â¬Â 250 kunnen klanten mede-eigenaar worden van de korteketen-boodschappenservice. Met het opgehaalde geld worden besteltijden verkort, de website verbeterd, een app gelanceerd en komen 20 extra afhaalpunten. Hiervoor is het doel gesteld van â¬Â 250.000. Dit weekend is al meer dan 70% van het doel behaald. Oprichter Maarten Bouten: âHet voelt als een logische stap om onze betrokken community niet alleen te vragen om te investeren in de lokale voedselketen, maar hen ook te laten meedelen in onze toekomstige winst en groei.â Eerder dit jaar organiseerde Rechtstreex ook al een crowdfundactie waarmee de logistieke capaciteit uitgebreid werd.
Bedrijf maakt nog verlies
In 2013 startte Rechtstreex met als doel een voedselketen die korter, lokaler, eerlijker en socialer is. Het bedrijf is op dit moment actief in Rotterdam en Haaglanden. Wekelijks bestellen ongeveer 2.000 consumenten hun boodschappen via het platform en is er een netwerk van 150 boeren die producten leveren. Op dit moment maakt Rechtstreex nog verlies. De verwachting van het bedrijf is dat in 2023 een winst van 5% gedraaid kan worden. Vorige week behaalde lokaal zuivelmerk De Smaak van Hier ook zijn crowdfund-doelstelling.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst