Nederland staat samen met Zweden bovenaan als het gaat om online boodschappen bestellen. - Foto: Canva
In dit artikel
86% wil producten zien
Toch is niet iedereen enthousiast. Van de groep die geen online boodschappen doet, zegt 86% dat zij het eten eerst wil zien voordat ze het koopt. Het gaat hier met name om het zelf uitkiezen van verse producten. Een grote groep geeft ook aan dat zij het prettig vindt om boodschappen te doen wanneer zij iets nodig heeft en dus niet vooraf wil bestellen. Daarnaast spelen bezorgkosten een grote rol in de keuze om geen online boodschappen te doen. 68% vindt de bezorgkosten te hoog.Lokaal en duurzaam
Meer dan de helft van de ondervraagden (53%) heeft de neiging om producten te kopen die duurzaam en milieuvriendelijk zijn geproduceerd. Hetzelfde percentage van de Nederlanders geeft aan liever online bij lokale producenten te kopen.Maaltijden bestellen
Naast online boodschappen doen werd ook gekeken naar het bestellen van maaltijden. Bijna twee derde van de ondervraagden bestelt online maaltijden van restaurants voor thuisbezorging. Alleen in Griekenland werd nog meer besteld dat bij ons, 65%. Van de Nederlanders gaf 32% aan geen maaltijden te bestellen door een gebrek aan gezonde opties.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij