Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot levert de boodschappen in glazen potten. - Foto Pieter Pot
In dit artikel
Meer geld nodig voor introductie
Een maand geleden introduceerde Pieter Pot de supermarkt in België. Voor deze introductie is volgens oprichter Jouri Schoemaker meer geld nodig dan bij een reguliere supermarkt: âBij een circulaire bezorgservice als de onze is de schaal waarop je opereert van groot belang bij het financieel gezond worden. We hebben dubbele vervoerskosten zin verband met het ophalen van de lege verpakkingen. Ook nemen we het schoonmaken van verpakkingen op ons. Tegelijkertijd moeten we ook in de bestaande markt de consument blijven verleiden met de duurzame optie. Deze is nog te vaak tijd- en geldrovend en Pieter Pot bewijst dat dat niet zo hoeft te zijn.â Naast de uitbreiding gaat Pieter Pot met de investeringen een vierkante pot ontwikkelen. Ook realiseert het bedrijf een wasstraat voor de circulaire verpakkingen.Pieter Pot
Pieter Pot werd opgericht met het idee om geheel verpakkingsvrij boodschappen te kunnen doen. Alles wat in de digitale winkel te vinden is, wordt geleverd in glazen potten. Het bedrijf zorgt voor het terugnemen en wassen. In de potten zitten food- en non-foodproducten van zowel het Pieter Pot-huismerk als bekende A-merken.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst