Foto: ANP
Het Belgische winkelbedrijf Colruyt Groep ziet de winst verder onder druk komen door de zware concurrentie en de toenemende inflatie. Colruyt weet het marktaandeel op de Belgische foodmarkt tot nu toe wel te handhaven op 31%.
Digitale transformatie
De operationele kosten stegen van 18,7% tot 19,1% van de omzet. "De toename wordt voornamelijk verklaard door toenemende inflatie, de integrale consolidatie van de nieuwe entiteiten en de onverminderde investeringen van de groep in efficiëntie, medewerkers, kwalitatieve eigenmerkproducten, duurzaamheid, innovatie en digitale transformatie. Ook in 2021-â22 zijn er nog Covid-19 gerelateerde kosten waaronder additionele vergoedingen en verlofdagen die de groep heeft toegekend aan medewerkers in verkoop, logistiek en productie als dank voor de geleverde inspanningen.âMis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij