TikTok gaat viral gerechten bezorgen in de VS. - Foto: Virtual Dining Concepts
In dit artikel
TikTok wil vanaf 2022 in samenwerking met 300 restaurants de meest bekeken gerechten op het platform bezorgen in de VS.
De menukaart verandert om de drie maanden, afhankelijk van welke gerechten op dat moment trending zijn op het platform. Op dit moment staan fetapasta, hamburger-smash en maïsribben hoog op het lijstje. De gerechten worden gemaakt in lokale restaurants. Daarmee volgt TikTok het concept van bijvoorbeeld Thuisbezorgd.nl.
Deel opbrengst naar makers
Met deze campagne onder de naam TikTok Kitchen, wil het bedrijf erkenning geven aan de makers van recept- en foodvideoâs, die een groot deel uitmaken van het platform. Een woordvoerder zegt hierover: âDe opbrengst van de verkoop van TikTok Kitchen gaat naar de makers van het gerecht, om zo ook andere makers aan te moedigen en hen te helpen zich uit te drukken op ons platform.â
Virtual Dining Concepts
TikTok gaat hiervoor samenwerken met Virtual Dining Concepts, een bedrijf dat zich eerder al onderscheidde door de samenwerking met Youtube-ster Jimmy Donaldson, beter bekend onder zijn gebruikersnaam MrBeast. Er werden toen meer dan 1 miljoen zogenoemde MrBeastBurgers verkocht. Ook gaat TikTok Kitchen samenwerken met maaltijdbezorger Grubhub, onderdeel van het Brits-Nederlandse Just Eat Takeaway.
Het is nog niet bekend hoe lang de campagne gaat duren, maar het slimme systeem van meegaan met voedseltrends lijkt een goede zet. Of TikTok Kitchen ook in Nederland wordt gelanceerd, is nog niet bekend.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij
Chris Polkamp