Foto: Kraft Heinz/NotCo
Voedingsmiddelenbedrijf Kraft Heinz sluit een joint venture met start-up The NotCompany (NotCo).
NotCo maakt plantaardige producten met behulp van kunstmatige intelligentie en moleculaire wetenschap. Het bedrijf ontwikkelde een algoritme om combinaties van plantaardige grondstoffen te vinden die het dichtst bij de dierlijke producten komen. Het bedacht producten met onder andere de namen NotMilk, NotBurger, NotMeat en NotChicken. NotMilk (plantaardige melk) is in enkele landen in Noord-en Zuid-Amerika in een paar versies te koop. De hoofdingrediënten van de drank zijn water, erwteneiwit en, bij de volle melk versie, zonnebloemolie. Daarnaast worden onder andere ananassapconcentraat en koolsapconcentraat toegevoegd voor de smaak en geur.
The Kraft Heinz Not Company
De joint venture zal opereren onder de naam The Kraft Heinz Not Company. In de samenwerking worden de technologie van NotCo en het merkenportefeuille en de schaal van Kraft Heinz gecombineerd. De technologie van NotCo zal gebruikt worden in innovatie in verschillende productcategorieën van Kraft Heinz.
{{foto,2}}
âHoewel de belangstelling voor plantaardig voedsel toeneemt, blijven er barrières in smaak, variëteit en beschikbaarheid. Door gebruik te maken van technologie en een flexibele benadering van innovatie, heeft NotCo aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het aanpakken van deze consumentenbehoeften door plantaardige vervangingen voor dierlijke producten te ontwikkelen met eenvoudigere ingrediënten die geen concessies doen aan smaak, functionaliteit of consumptie-ervaringâ, zo stellen de twee bedrijven.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Chris Polkamp
Alieke Hilhorst
Wendy Noordzij