Plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook goede resultaten zien. Foto: Canva
Het eerste internationale plantaardige merk van Bel Group, Nurishh, heeft âeen uitstekende startâ gemaakt in West-Europa.
Positief groeitraject in China
De kernmerken, met name Babybel en Boursin alsmede de fruittoetjes van MOM, lieten een âexcellent momentumâ zien. Ook bleef het positieve groeitraject in China doorgaan met een robuuste groei in de dubbele cijfers. In het vierde kwartaal liep de omzet op cijfermatige basis wel met 5,8% terug door de verkoop van Leerdammer en enkele andere activiteiten aan Lactalis. Die business genereerde in de eerste negen maanden van 2021 nog een omzet van â¬Â 367 miljoen. Wordt dat buiten beschouwing gelaten, dan komt over het kwartaal een vergelijkbare groei van 10,1% uit de bus. Het Franse bedrijf maakt de volledige financiële cijfers bekend op 17 maart.Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Wendy Noordzij
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp