Een medewerker van Louis Dreyfus Company analyseert sojabonen. Het bedrijf wil deelnemen aan de snelgroeiende markt voor plantaardige voedingsmiddelen - Foto: ANP/AFP
In dit artikel
Internationaal handelsbedrijf Louis Dreyfus Company richt binnen de onderneming een bedrijf op dat gefocust is op plantaardige eiwitten.
Als onderdeel daarvan heeft het deze week een nieuwe onderzoekslocatie geopend in San Francisco, speciaal gericht op onderzoek naar plantaardige eiwitten. De oprichting is onderdeel van de strategische groeiplannen van het bedrijf, waarbij het wil diversificeren door producten met meer toegevoegde waarde aan te bieden.
Louis Dreyfus (LDC) ziet âeen kans om deel te nemen aan de snelgroeiende markt voor plantaardige voedingsmiddelen door extractie van plantaardige eiwitten en de formulering van voedsel- en drankentoepassingen, waarbij we gebruikmaken van onze bestaande handel en industriële capaciteitenâ, aldus Michael Gelchie, CEO van LDC.
Duurzaam, betaalbaar en goede voedingswaarde
Volgens LDC zijn voedingsbedrijven bezig met snelle innovatie om te voldoen aan de vraag naar duurzame en betaalbare plantaardige producten die ook nog goed smaken en een goede voedingswaarde hebben.
âLDCâs Plant Proteins-bedrijf streeft ernaar de voorkeurspartner te zijn van voedingsbedrijven en innovatieve merken die duurzamere eiwitten in hun producten willen opnemenâ, zegt Thomas Couteaudier, Chief Strategy Officer bij LDC.
âWe zullen tegen het einde van 2022 de markt betreden met een eerste reeks non-gmo-isolaten van plantaardige eiwitten, met een eerste focus op Noord-Amerika. Het doel is uiteindelijk wereldwijde klanten een multifunctioneel portfolio van producten en toepassingsoplossingen te bieden.â
Plan voor bouw fabriek plantaardige eiwitten VS
Het handelsbedrijf wil op termijn, naast de R&D-faciliteit, ook een fabriek speciaal voor plantaardige eiwitten in de Verenigde Staten bouwen.
Louis Dreyfus is een van âs werelds grootste handelsbedrijven in agri- en foodgrondstoffen en -producten. Het bedrijf behoort samen met ADM, Cargill en Bunge tot het zogenoemde ABCD-kwartet van grootste handelsbedrijven.
Mis geen enkel topverhaal op Eiwit Trends
Dit premium artikel is enkel beschikbaar voor abonnees
Beperk risico's met betere investeringen
Versterk je ketenpositie met de juiste partners
Versnel innovaties met de nieuwste trends
Beleef journalistiek van top niveau door collega’s, ervaren redacteurs én experts uit de sector.
Alieke Hilhorst
Chris Polkamp
Wendy Noordzij